Carnaval!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wendeline Kate - WaarBenJij.nu Carnaval!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wendeline Kate - WaarBenJij.nu

Carnaval!!

Door: wendelineincuracao

Blijf op de hoogte en volg Wendeline

14 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Na het weekeind nog ziek te zijn geweest hebben we een hele leuke week gehad.
Dinsdagavond was de afsluiting van de carnaval hier met een hele grote optocht. In de avond is de finaleoptocht met allemaal lichtjes. Die optocht gaat door de hele stad. Wij stonden een beetje aan het einde van de optocht midden in Otrabanda. Het was onwijs gaaf en er waren onwijs veel mensen. Doordat wij een beetje aan het eind stonden kwam de optocht bij ons ook laat pas binnen. Er was een praalwagen omgevallen (dat gebeuert dus ook echt alleen hier:P) dus om kwart voor 11 kwam pas de eerste wagen met luide muziek en vrolijke mensen! Uiteindelijk hebben we nog tot in de nacht carnaval gevierd. Het carnaval vieren gaat hier heel anders dan in Nederland. Iedereen staat hier op de straten te feesten maar niemand is verkleed. (kan je wel zeggen dat er evenveel drank doorheen gaat:P) In de optocht lopen alleen maar mensen die verkleed zijn. Het is meer te vergelijken met een koninginnennach maar dan met een grote optocht met veel muziek. Het was heel leuk dit een keer mee te maken!
Nou woensdagochtend hupsakee om half 7 er weer uit om naar stage te gaan. Iedereen was een beetje brakjes op werk want ik was niet de enige die carnaval had gevierd haha. Woensdagavond kwamen er een paar vrienden eten bij ons. We hadden gekookt en was heel gezellig.
Donderdag natuurlijk weer naar stage. Het was super rustig vorige week want de kinderen hadden vorige week vakantie vanwege het carnaval dus het was ook erg rustig bij ons. Niet dat ik dat heel erg vond want kon bijna niet meer uit mijn ogen kijken haha. Die middag kwam een vriendinnetje van Do uit Nederland en zijn we lekker uit eten geweest en toch maar even een dansje gaan doen in de Tijd. Geulkkig konden we vrijdag uitslapen. Ik sliep gezellig bij Roos en Ruby bij Dominique. Vrijdagmiddag mocht ik Brigitte gaan halen van Hato. Na een vertraging en een lange vlucht kwam ze aan en heb ik haar gehaald. We zijn samen naar mijn oom en tante gereden waar we verblijven tot ze weer weggaat. Met zijn 4en in ons appartementje is geen doen namelijk haha. Het was superr leuk Bri weer te zien en we hebben lekker bijgekletst!!
Het weekeind hebben we allemaal leuke dingen met zijn allen gedaan. Toen Brigitte wakker werd na haar eerste nachtje zei ze: ''wen is het mooi weer vandaag?''. Hahah maar het is hier bijna altijd mooi weer en iig altijd erg warm! We zijn lekker Willemstad in geweest. Heb haar van alles laten zien. In de avond zijn we met Do, Ruby, Roos, Bri en ik gaan eten en daarna, ga zitten en luister goed, jaajaaa naar brainpower geweest. Dat is dus helemaaal niks voor mij maar hij kwam optreden op Mambo en we hadden wel zin in een feestje! Dus zijn we lekker uitgeweest met zijn allen. Was erg gezellig!
De volgende ochtend stonden de dames alweer om half 12 bij ons op de stoep want we hadden het plan om naar Westpunt te gaan. Daar zijn hele mooie stranden. Het regende alleen en het was bewolkt maar wij lieten ons niet gek maken. We hebben een uur gereden en kwamen vervolgens in de stromende regen aan op het strand. Ook nu lieten wij ons niet gek maken en zijn we, toen het droog was, op ons handdoekje gaan liggen onder een dik wolkendek. Ze zeggen altijd dat de aanhouder wint en dat was ook zo. De ZON ging schijnen!!!! We hebben nog heeerlijk liggen bakken en zijn rond half 5, keihard grease meezingend, naar huis gereden.
We hadden nog wel zin in een feestje dus zijn we gisteravond nog even bij Wet&Wild geweest, gewoon omdat het kan!! Was ook weer super gezellig!!

Ik was alweer bijna vergeten waarom ik hier eigenlijk was maar dat werd me vannochten weer duidelijk toen de wekker ging! Mijn stageweek is weer begonnen!!
Hoe gaat het daar in het ooww zo koude Nederland?

Heel veel liefs!!

• 15 Maart 2011 - 21:07

Flo:

Wennert!!! Wat een heerlijk verhaal weer! :D Hier begint het ein-de-lijk ook wat beter weer te worden, niet meer zo koud en de terrasjes vullen zich zelfs alweer! :-) Nou wat er allemaal op de OR gebeurt... het moet niet gekker worden met HALLO MET ALAN! Haha! Wen, ik ga bijna slapen, het werkende leven maakt een mens saai.. (jou niet zo te horen trouwens :D). Enjoy en succes met de wekker! Liefs, Flo

• 16 Maart 2011 - 09:44

Mam:

Wat een enige foto met rianne en do!! Zo leuk. wat een prachtig meisje is ze toch! Brainpower!! Pieps, het moet niet gekker worden!! je bent toch maar een bofkontje! dag lieffie

• 16 Maart 2011 - 17:59

Kitty En Joop:

Hoi Wendeline
    Wat maken je vriendin en jij een geweldige tijd mee. We lezen je berichtjes vol interesse en genieten erg van je verhalen. Wil je ook nzaar m'n privé emailadres sturen? Ik ontvang ze nu namelijk op kangtoor en stuur ze door maar strsaks ben ik met vervroegd pensioen en dan lukt dat niet meer. We willen ze niet missen!
    Privé email: colsenolsthoorn@freeler.nl
    Geniet maar fijn verder daar van deze fantastische maar ook zeer leerzame periode in je leventje.
    Dikke zoenen van
    Kitty en Joop

• 16 Maart 2011 - 22:26

Bri:

De oma's slapen na 3 avonden stappen...!!!!