Hopi veel gebeurd... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wendeline Kate - WaarBenJij.nu Hopi veel gebeurd... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wendeline Kate - WaarBenJij.nu

Hopi veel gebeurd...

Door: wendelineincuracao

Blijf op de hoogte en volg Wendeline

19 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Waar zal ik beginnen met mijn verslag. De afgelopen 2 weken waren bizarre weken waarin ik veel heb gedaan en meegemaakt.

Mijn ouders waren hier en zijn afglopen vrijdag vertrokken. Het was helemaal super dat ze er waren en we hebben veel leuke dingen gedaan met elkaar. Ik moest natuurlijk gewoon werken maar in de avonden zagen we elkaar en aten we samen. Mam had de eerste dag haar hand gebroken hier en is nog een keer terug naar het ziekenhuis gegaan. Ze hebben het nog een keer gezet maar dat lukte niet goed. Uiteindelijk is nu in Nederland besloten er een plaatje in te zetten. (lang leven de arsen hier hahah).
Een paar dagen nadat pap en mam hier aan kwamen moest Do wegens omstandigheden even naar Nederland. Dit kwam heel ovnerwachts en een dag later heb ik haar weggebracht naar het vliegveld. Het was heel vreemd want ik was opeens alleen in ons appartementje terwijl we altijd veel samen deden, was zo stil ineens haha. Maar daar kwam snel verandring in toen Robin ineens belde dat hij een ticket kon krijgen van iemand die niet meer naar curacao wilde gaan maar wel een ticket had zonder annuleringsverzekering (lang verhaal, bespaar ik jullie:P) en dat hij over 2 dagen kon komen voor een week. Control freak as I'm moest ik even landen. Mam haar hand was gebroken, Do was naar huis en Robin kwam ineens. Alles veranderde binnen 24 uur maargoed alles wend dus ik vond het natuurlijk super gezellig dat hij kwam en zaterdag heb ik hem opgehaald op Hato.
Zaterdagavond hebben we lekker met zijn allen gegeten bij Roosendaals en zondag zijn we met zijn allen naar Cas Abou geweest( een mooi strand). De rest van de week heb ik gewoon gewerkt en hebben pap, mam, Robin en hermien (die vriendin van mam) zich prima vermaakt hier. In de avonden spraken we veel af met elkaar. Dinsdagavond zijn we nog wat gaan drinken met de zoon van Hermien en zijn vriendin die hier ook toevallig waren!
Woensdag was ik vrij en heb ik met dolfijnen gezwommen, zo bijzonder weer! (zie foto's). Ik heb dit gedaan met Hermien, Egbert (haar zoon) en Henriette (zijn vriendin). Het was echt super gaaf en ik had wel een besef-momentje van hoe gaaf ik het eigenlijk hier heb en hoe blij ik mag zijn dat ik hier zit! Het bizarre van dit eiland is, is dat arm en rijk zo dicht bij elkaar leven. Het ene moment zie ik op stage gezinnen die bijna niks hebben en in huizen wonen waar wij ons niks bij voor kunnen stellen, en een paar uur later lig ik op een bounty strand met een coctailtje in mijn hand en zit ik aan een 4 gangen dinee bij Avila beach met zingend personeel...dat is toch bizar??

Donderdag was alweer het laatste avondje van pap en mam hier en hebben we lekker gegeten bij de Gouveneur, was heel erg gezellig!! De dag erna zijn we vertrokken. Ik ging naar Hato toe om eerst Kiym van het vliegtuig te halen en vervolgens een uur later mijn ouders er op te zetten haha. Veel tijd om te treuren was er dus niet want Kiym en Robin waren hier nog wahaha. Hoe gezellig? Vond het natuurlijk helmeaal super dat Kiym hier kwam!! We zijn lekker uit eten geweest die avond met zijn viertjes! Zaterdag hebben we nog samen ontbeten en toen hebben we Robin op het vliegtuig weer terug gezet....Hato heb ik ongeveer meer gezien dan mijn bed de afgelopen weken:P!
Die avond ben ik met Kiym naar Goud&fout geweest op Mambo, dat was echt hilarisch. Dat was echt het meest foute feestje waar ik ooit heen ben geweest. Alles maar dan ook echt alles was er fout aan maar het was zoo leuk!
Zondag zijn we lekker naar Blue Bay geweest en in de avond natuurlijk Wet&Wild!! Kortom: allemaal leuke dingen!!

Op mijn stage heb ik het wat lastiger gehad de afgelopen dagen. Ik kreeg zo veel verantwoordelijkheden en moest opeens zoveel doen dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Ik zat opeens in een adhd training die ik ging geven, ik moest schoolobservaties doen, ik kreeg Antiliaanse kinderen waar ik individueel een plakboek mee moest maken maar die geen woord Nederlands spreken en ik heb natuurlijk nog de deeltijd die veel tijd vergt.Verder heb ik ook nog andere kindjes individueel en ben ik meegegaan op huisbezoeken. Het werd me teveel en heb gelukkig vandaag een gesprek afgedwongen. Ik voelde me geen stagiaire meer omdat ik alles alleen moest doen en ik graag ook van andere wil leren. Ze hebben het hier zo druk met alles dat dat soms lastig is iemand bij mij te zetten. Gelukkig hebben we kunnnen praten en heb ik mijn kant uitgelegd en dat snapte ze. Als het goed wordt het vanaf nu duidelijker wat mijn taken worden. En zal ik mijn grenzen ook goed moeten gaan aangeven. Het is lastig veel te vertellen over stage omdat ik inhoudelijk weinig mag verellen ivm privicy. Ik ben meegeweest naar een internaat voor jongens hier en dat heeft best wel veel indruk op mij gemaakt. Je kan duidelijk zien dat ze weinig financiele middelen hebben maar ze zijn zo lief voor de kinderen dat de kinderen stralen. Ze hebben het stuk voor stuk moeilijk gehad en hebben het soms nog steeds zwaar maar ze krijgen er wel liefde en dit bewijst maar weer hoe veel belangrijker dat is....

Verder gaat het hier hopi bon! Kiym is hier nu en dat is natuurlijk genieten en Do komt donderag weer terug gelukkig!! Als ik nu ergens kom vragen ze allemaal waar Do is want we zijn hier toch wel een beetje een duo geworden!!

Thanks voor alle lieve berichtjes, doet me onwijs goed!!!
Veel liefss from Dushi Korsou!!

  • 20 April 2011 - 09:15

    Mamma:

    goed verhaal weer pieps!! Goed he, met links getikt!! Heb maar hopi fun met kiympie!!xxxx

  • 20 April 2011 - 17:59

    Kitty En Joop:

    Wat een geweldige activiteiten weer. Jer wereld is wel een 'rollercoast' . Wat een indrukken allemaal. Naar voor je moeder dat ze een vinder gevbroken heeft. Ze is wel een die-hard maar toch... je bent toch gehandicapt en daar zit je toch niet op te wachten als je je dochter gaat opzoeken in Curacao! Gelukkig hebben jullie de pret er niet door laten bederven en hebben jullie een fantastische tijd. Geniet maar fijn verder..... hoe lang eigenlijk nog??? Want als ik het allemaal zo lees krijgen wij ok de kriebels..... wie weet????
    Dikke zoenen en groetjes aan iedereen van
    Kitty en Joop

  • 22 April 2011 - 11:05

    Bri:

    Wat een verhalen weer!!!! Supersneu voor je mama ook..achgoss op die foto!! Super dat je dat gesprek had aangevraagd.. zal wel opluchten dat je hebt kunnen zeggen hoe jij t voelt Maar je bent natuurlijk zo goed in dit werk dat ze heeeeel veel van jou leren!!!! :D
    Ben nu aan t werk en ga even in t zonnetje mn boterhammetje eten (JAAA DE ZON SCHIJNT HIER!!!!) en verheug me op je mail! Dikke kus aan Kiym ook! Liefs xxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage op Curacao

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2011

Back home!

14 Juli 2011

Inpakken!!

01 Juli 2011

Vakantie!!!!

24 Juni 2011

Allergisch voor kakkerlakken?!?!

13 Juni 2011

Bezoek!!
Wendeline

Actief sinds 15 Jan. 2011
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 42779

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 14 Juli 2011

Stage op Curacao

Landen bezocht: