Update vanuit een zonnig eilandje!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wendeline Kate - WaarBenJij.nu Update vanuit een zonnig eilandje!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wendeline Kate - WaarBenJij.nu

Update vanuit een zonnig eilandje!!

Door: wendelineincuracao

Blijf op de hoogte en volg Wendeline

19 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Bon Tardi mi dushinan!!

Com Bai?
Zoals jullie lezen ben ik al hard bezig met mijn Papiaments. Hahah veel verder kom ik nog niet behalve: Mi ta bai baila (ik ga dansen). Nouja is wel een handige zin dus het begin is er! Ik heb afgelopen week mijn eerste lesje gehad en dat was heel erg leuk. Ze zei tegen mij: zoozoo je hebt al een aardig accentje te pakken. Haha nou die kan ik in mijn zak steken!
Verder hebben we deze week weer veel gedaan. Vorig weekeind zijn we zondag naar Wet&Wild geweest. Dit is een beachparty elke zondag. Het is een openlucht discotheek op het strand. Je staat onder de palmbomem, onder de sterrenhemel, in je jurkje lekker te dansen, heerlijk toch? Dit was heel gezellig. Op dinsdag is hier altijd movienight bij Mambo. Dan zijn er op het strand allemaal ligbedjes neergezet en dan wordt er op een grote beamer een film gedraaid. Dan lig je dus in de openlucht, op het strand, naar een film te kijken. We gingen met iemand die we hadden leren kennen en een vriend van hem. Die vried blijkt hier op de manege te wonen, was hilarisch! (had je bij moeten zijn maar we hebben een leuke buurman erbij;)! Donderdag zijn we lekker gaan stappen bij de Tijd. Dit is een kroeg/discotheek waar alle studenten heen gaan op donderdag. Hier kwamen we weer heel veel mensen tegen dus was ook weer heel gezellig.
Verder zijn we weer lekker uit eten geweest en zijn we vandaag Willemstad ingegaan. En nu moet ik bekennen dat we weer gewinkeld hebben(sorry mam) en hebben we lekker gelunched op een terrasje. Het leven is hier zo slecht nog niet hoor;)!!Morgen gaan we lekker naar het strand en weer naar wet&wild!!

Buiten al deze leuke dingen heb ik natuurlijk ook weer stage gelopen. Het was een pittig weekje. Ik heb verhalen gehoord van kindjes die hier wonen waar je echt niet blij van wordt. Sommige kindjes leven echt in bizarre omstandigheden. Als ik dat hoor en zie dan realiseer ik me wel dat ik blij moet zijn waar mijn wiegje heeft gestaan want ik wil al die kindjes het liefst meenemen naar huis. (ook al heb ik een grote kamer in Leiden, dat gaat echt niet passen:P) Verder heb ik nu al een eigen patientje waar ik alleen heen moest afgelopen week. Zij ligt in het ziekenhuis. Nu heb ik niks met ziekenhuizen maar daar ging ik hoor: in mijn eentje naar het ziekenhuis hier. Een belevenis opzich hier op het eiland. Eerst moet je bij de ingang van het terrein vertellen wat je komt doen aan een grote bewaker. Dan moet je bij de ingang van het ziekenhuis nog een keer vertellen wat je komt doen, als je dan binnen bent dan moet je bij de afdeling weer vertellen wat je komt doen. Haha als je dan door de hele screening heen bent kom je in een gebouw wat er echt shabby uitziet. Laten we het positief zien: de controle is in ieder geval goed:P!
Verder heb ik bij mijn stage veel onderzoek gedaan naar verschillende doelgroepen voor al de groepen die ze willen laten draaien.

Het weer is warm!! Het waait niet echt en het is redelijk bewolkt! soms een beeetje regen maar over het algemeen droog en 30/32 graden!

Ik zal jullie nog even wat grappigs vertellen. Stonden we 2 dagen gelden bij een kruispunt te wachten achter een auto komt er na 10 minuten een man naar ons toe dat we er langs moesten rijden omdat er niemand in die auto zat. Bleek dat die auto een ongeluk had gehad en daar nog stond omdat ze foto's moesten maken voor de politie. Hahaha DOM!!!! We hadden het ook makkelijk kunnen zien want er stond voor ons midden op de weg ook een auto in de kreukels stil:P! Dit is een typisch gevalletje van een: blond momentje! Niks tegen blond maar ik kan me er nu goed achter verschuilen;)!!!
Jullie gaan het niet geloven maar als ik dit berichtje heb geplaats ga ik, hou je vast en ga zitten, SPORTEN. Wen gaat hardlopen in dit warme weer!! Wish me luck!!

Weer super bedankt voor de lieve berichtjes, mailtjes enz!! Ik zal proberen een klein beetje warmte naar jullie toe te sturen!!

Ayo!!! Hasta la pasta!!
Liefs!!


  • 20 Februari 2011 - 09:32

    Carien:

    Afgelopen nacht heeft het hier gesneeuwd (niet blijven liggen gelukkig) en ben jou is het 30 graden! Echt zo gek, maar wel super lekker voor jou natuurlijk.
    Als je de verhalen hoort van die kindjes van je stage dan mag je jezelf gelukkig prijzen! Dan waardeer je weer echt wat je hebt!
    xxxxx Heel veel plezier Pientje verder!

  • 20 Februari 2011 - 18:16

    Julie:

    Oh elke keer als ik jou verhalen lees voel ik lichtjes de jaloezie opborrelen... Pff dansen onder de palmbomen, een film in de buitenlucht en je profiel geeft aan dat het nu 27 graden is. Dat is nog eens n lekker leventje! Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt en dat alles goed gaat! Ik ga volgende week lekker op wintersport, maar eerlijk gezegt snak ik naar wat zonnestralen! En ik weet hoe mooi het daar is;) Geniet ervan lieverd! dikke kus van ver! Xx

  • 20 Februari 2011 - 18:19

    Julie:

    hahahaha zie ik nou op je foto EN jullie telefoons EN camera's EN portemonnees op tafel liggen? Ik hoor je moeder het nog zó zeggen hahaha!

  • 21 Februari 2011 - 18:35

    Bri:

    Lief!!! Toch ook maar even een berichtje hier plaatsen:P Wat een leuke foto's ook! Weet je... over 18 nachtjes ga ik jou weer ziennnnn!!!!! Heb ik geloof al 10000 keer verteld maar moet t gwoon nog een keertje kwijt whaha. Wat heftig je stage zeg.. dan besef je inderdaad hoe blij je mag zijn met je lieve papa & mama! Wel echt dapper dat je er in je 1tje naar toe ging..zie je al helemaal gaan. Gelukkig maak je ook heel veel leuke dingen mee! Superleuk ook dat je al zoveel mensen hebt leren kennen. Geniet er maar lekker van schat. En ook van de zon.. lig hier onder 2 dekens met een theetje, en nog zit ik te rillen haha! Het wordt echt tijd voor vitamine Z :P Nou, heel veel succes de komende dagen op je stage. Enne.. ik ga vanavond ECHT Skype installeren.. hihi.
    xxx dikke kus

  • 23 Februari 2011 - 10:17

    Margreet:

    Idd Juul!!! Ik zag het ook!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage op Curacao

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2011

Back home!

14 Juli 2011

Inpakken!!

01 Juli 2011

Vakantie!!!!

24 Juni 2011

Allergisch voor kakkerlakken?!?!

13 Juni 2011

Bezoek!!
Wendeline

Actief sinds 15 Jan. 2011
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 42782

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 14 Juli 2011

Stage op Curacao

Landen bezocht: