Eigen kamertje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wendeline Kate - WaarBenJij.nu Eigen kamertje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wendeline Kate - WaarBenJij.nu

Eigen kamertje

Door: wendelineincuracao

Blijf op de hoogte en volg Wendeline

01 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Lieve iedereen,

Nog even een klein verslagje voordat ik aan mijn drukke stage ga beginnen! We hebben een hoop meegemaakt en gezien deze dagen. Misschien een leuk detail, mijn eerst maaltijd begon met een toastje met pindakaas?!?. Zit je aan de andere kant van de wereld wil je opeens pindakaas (wat ik dus ook nooit eet in Nederland). Slaat helemaal nergens op maargoed dat is nu mijn nieuwe verslaving.
Daarna zijn we naar Willemstad gegaan om de boel te verkennen, we hebben een antiliaans nummer gekocht (wat ik jullie volgende week vertel want er moet nog wat geregeld worden) en verder zijn we over de pontjesbrug geweest, winkeltjes gezien, terrasjes ontdekt en hebben we een heerlijke verse fruishake gedronken. Hierna zijn we langs ons huis gereden om te kijken waar het was. We waren er niet naar binnen geweest. We hebben een poging gewaagd mijn stage te vinden maar dit konden we niet vinden haha. Nouja je kan niet alles hebben meteen de eerste dag. We waren behoorlijk moe van alle indrukken dus toen zijn we bij het baaitje bij mijn oom en tante gaan zwemmen en hebben we daarna nog even lekker in de tuin gezeten!
In de avond zijn we naar een filmvoorstelling geweest van een student die een film had gemaakt van strandjes hier. Ik heb toen voor het eerst gereden!!PAS OP, wen op de weg! Dat is dus een hele belevenis hier he?. De regels zijn hier ronduit belabberd omdat a. niemand zich eraan houd en b. ze ook nog is anders zijn dan in Nederland. Nouja dan heb je iemand achter het stuur die het richtignsgevoel heeft van een dronken aarbei en ook nog is in een vreemde auto zit. Zien jullie het voor je:P. Nou moet ik zeggen dat het best aardig ging vond ik zelf hihi!
Om 10 uur waren we weer helemaal kapot dus zijn we gaan slapen!
We voelde ons nog niet heel gemakkelijk hier...veel indrukken en toch een hele andere cultuur. Het is nog enorm wennen maar dat komt wel!

Die dag erna was het weer regenachtig. We wilde naar het strand maar dat was niet echt lekker. We hebben lekker rustig aan gedaan en zijn om 11.00 naar een tentoonstelling geweest van een kustenaar die van allemaal oude materialen kunst maakt. Was heel erg leuk om te zien. (zie foto's). Hierna zijn Dominique en ik ZELF naar Hooks Hut gereden (een strand) om een tafeltje te reserveren en het aan Do te laten zien. We hadden in 1 keer de weg gevonden, ik word nog is een ster op de weg!
Later op de middag heb ik mijn nieuwe beroep ontdenkt, namelijk: kapster! JAJA ik heb dominique haar haren geverfd. Het was de bedoeling dat ze blond werd maar ze kreeg haar eigen kleur terug: oranje! Hier was ze niet zo blij mee maar we hebben er keihard om gelachen. Er zaten alleen een soort blonde highlights in. Ik zat te denken aan een carrieremove maar toch besloten het bij SPH'er te houden en niet kapster te worden. Voor iedereen het beste:P!
Voor het douchen zijn we nog even het bubbelbad ingedoken en daarna zijn we lekker naar Hooks Hut gegaan en hebben daar met Marion, mijn tante, Do en ik gegeten. Was erg gezellig en heel erg lekker op het strand!
Gister hadden we een dagje op de weg. Ik heb heel erg veel gereden en de weg geleerd van mijn huis naar stage (die dus heeel ergens anders bleek te zijn haha) en naar de AH en naar nog wat punten. Ik heb geprobeert alles op te slaan en we gaan morgen zien of ik zelfstandig naar mijn stageplaats kom hihi! (wordt vervolgt)! De rest van de dag lekker in de tuin liggen zonnen toen er OPEENS een gigaaa regenbui overkwam. We moesten echt rennen naar binnen haha! Zo worden we toch nog herinnerd aan het regenachtige Nederland;)!
In de avond ben ik mijn oom gaan halen op Hato, die kwam uit Nederland. Was erg gezellig!!

Vandaag hebben we onze 100 kilo weer bij elkaar gepakt haha en zijn we naar ons huisje gereden. Hier aangekomen schrok ik wel een beetje. Het is een mooi huis maar de plek is niet heel erg fijn vind ik. Ik moet denk ik nog heel erg wennen. We hebben onze spulletjes in onze kamers gezet en zijn boodschappen gaan doen bij AH. Wat is dat DUUR! We moeten nog alles uitvinden dus een supermarkt komt vast ook nog wel! We hadden geen spiegels in de kamer en mensen die mij een beetje kennen die weten dat ik niet zonder spiegel kan haha. Niet omdat ik mezelf nou zo prachtig vind maar omdat ik het toch wel fijn vind om te zien wat ik aan heb;)! Nouja die hebben we dus meteen even aangeschaft:D!
Nu zit ik in mijn kamertje en moet ik heel erg wennen hier...moet mijn draai echt nog vinden en voel me ook nog niet op mijn gemak. Dit komt vast nog wel!

Wil julie iig heel erg beddanken voor alle leuke reacties! Vind ik echt zo leuk om te lezen en zo lief! Het staat natuurlijk ook heel erg leuk in het boek dat ik aan het eind van de rit ga maken;)!
Jullie zijn kanjers!

Mis julie!!
Hou me op de hoogte van alles daar he? Wil wel weten hoe het allemaal gaat met jullie!

Veel liefs en kus!

  • 01 Februari 2011 - 23:04

    :

    Moest mijn oranje haar stukje er nou in? Hahhaha grapje! We gaan samen knallen mop!!!

  • 01 Februari 2011 - 23:56

    Margreet:

    Hey lief, wat een oergezellige foto's!! en wat een leuk stuk! Je maakt wat mee, he, waar is de foto van Do's haar??? In kleur?? xxxx

  • 02 Februari 2011 - 07:13

    Lizettee:

    Chickieeeee AH-->Pasta Pestooo:D wel duur dus;)
    Hier is het 10 over 8 sochtends en ik ga weer beginnen met leren! Vandaag mijn stagegesprek en 2 tentamens! Wel heb ik mijn herkansing van vorige week gehaald:D OJAAAA
    Veel plezier chickie, lekker slapen op je mooie kussenslopen!:) XXXXXX

  • 02 Februari 2011 - 08:46

    Katie:

    Hey lieverd.

    Wat super leuk om je verhaal te lezen, ik lig hier helemaal in een deuk op stage :) !
    Fijn dat je toch uiteindelijk de weg naar stage hebt gevonden... super spannend vandaag je eerste dag, ben heel benieuwd !
    Je hebt ook echt al super leuke foto's!!
    Je kamertje is nog even wennen, je schreef dat de plek niet echt wat was... komt dat dan door de buurt of omdat het strand niet je achtertuin is???
    Ik zie jou al karren... daar in zo'n autootje... hahahhah dat zal ook wel wennen zijn maar binnen twee weken ken je het eiland op je duimpie !!!

    Nou, lieverd ! kijk alweer uit naar je volgende verhaal... :)
    Hier alles prima.... ;)!

    VEEL LIEFS XXXX

  • 02 Februari 2011 - 12:50

    Flo:

    Leuke foto's!!!! Ziet er heerlijk relaxt uit allemaal! Succes met de stage.. :-)

    Kus, Flo

  • 02 Februari 2011 - 16:55

    Kirsten:

    Hoi Wendelien,
    Leuk dat je mij op je lijstje hebt gezet.
    Goh, wat een avontuur ga je meemaken - ben wel jaloers.
    Nog even je huis wat meer naar je hand zetten, ga je je helemaal thuis voelen.
    Ik wens jou en je vriendin een geweldige tijd toe.
    Werk ze - en vooral heel veel plezier!
    Liefs, Kirsten


  • 02 Februari 2011 - 17:49

    Isis:

    Hoii wen!

    Leuk om je avonturen zo te kunnen volgen!! En wat leuk in dat autootje hihii. Nou ik hoop dat je snel een beetje gewend bent en je draai gevonden hebt maar dat komt zeker goed! Lekker je eigen huisje inrichten! heel veel succes en plezier met je stage!!

    Liefs x

  • 03 Februari 2011 - 21:46

    Riccardo:

    Hey Wendeline,

    Ben jaloers op je!! Kon je me niet stiekem meenemen in je koffer:) Geniet van je stage daarzo en ik hoor vast nog wel van je!

    Groetjes Riccardo


  • 04 Februari 2011 - 09:00

    Tante Riet:

    Lieffie wat een leuk verhaal en leuke foto's. Heb net het fotoboek van je jaarclubreis gemaakt, deze kunnen er zo bij. Geniet meisje en liefs (ook aan je tantes), marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage op Curacao

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2011

Back home!

14 Juli 2011

Inpakken!!

01 Juli 2011

Vakantie!!!!

24 Juni 2011

Allergisch voor kakkerlakken?!?!

13 Juni 2011

Bezoek!!
Wendeline

Actief sinds 15 Jan. 2011
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 42794

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 14 Juli 2011

Stage op Curacao

Landen bezocht: