Met mevr. van der paard op de manege! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wendeline Kate - WaarBenJij.nu Met mevr. van der paard op de manege! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wendeline Kate - WaarBenJij.nu

Met mevr. van der paard op de manege!

Door: wendelineincuracao

Blijf op de hoogte en volg Wendeline

04 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Lieve iedereen!
Daar ben ik weer na een paar drukke dagen! We hebben weer heel wat meegemaakt dus dat wil ik even met jullie delen;)!

Zoals ik al had geschreven voelde ik me helemaal niet goed bij dat huis en die kamer. Het is lastig uit te leggen maar ik had er een slecht gevoel bij en dat was sterk (klinkt zweverig maarja so be it). Er waren daar wat dingen gebeurt die wij ook niet zo fijn vonden en men vertelde dat de buurt ook echt niet lekker was. Wij in baraad met mijn tante en Marion en we hadden besloten dat we daar weg wilde. Wat nu dacht ik? 'Lekkere handig dit gevoel pien/wen want we hebben een contract van 5 maanden en wij willen natuurlijk niet gaan betalen voor 5 maanden waar we nooit zijn.' Lekker dat gevoel:P. Ik wist dat het ons ging lukken en het is gelukt. Marion had een appartementje voor ons gevonden op een manege! JAJA op een mangege:P! We zijn er meteen gaan kijken. Het was een ini mini appartmentje op de mangege. (Lau en Ier niet lachen he?). Ik vind paarden leuk om van een afstand naar te kijken maar verder heb ik niet een intense band met ze maargoed er staan er hier MAAR 22 dus dat overleven we wel hihi! Ier, wil je nog steeds niet langs komen? Ik maak het wel erg aantrekkelijk voor je he;)?. Anyway, het appartmentje is klein maar schattig en de plek is fijn! Dit wilde we wel....
De grootste grap van alles is dat ik met een van der PAARD hier ben (dominique) en die gaat wonen op een manege, hoebedoel je voorbestemd? Ik heb echt onder de tafel gelegen van het lachen maar waars is het hele slechte humor!
We mochten er de volgende dag is maar het volgende dillema kwam aan het licht: Onze huurbaas vetellen dat we weggaan, en ook niet gaan betalen. Dan denk je dat je op school 10000 gesprekstechnieken leert, maar dit was toch weer een tikkie anders. Ze nam die avond niet op dus moesten we het de volgende dag proberen.

We wilde die nacht niet meer in dat huis slapen dus zijn we naar een hotel gegaan aan zee. Via de ouders van Do, want die logeren daar als ze hier komen. We kwamen daar en we vertelde ons verhaal aan een jonge gast, hij bracht ons naar de baas toe. Een hele aardige man. Hij vroeg wat we te besteden hadden maarja wij hadden natuurlijk niks te besteden voor een duur hotel:P. (slaat natuurlijk ook echt op kaas). Dus wij lief lachen en kijken en toen zei die: 'oke dames, julie mogen hier vannacht voor niks logeren als jullie het maar aan niemand vertellen'. Hahaha ik vertel het nu aan jullie allemaal maar ik zeg geen namen;). Die kamer kost normaal 100 dollar per nacht!!! Wij helemaal happy, onze spullen gepakt en naar ons hotelletje gegaan met prive strandje, zwembad en een heerlijk bedje! (zie foto's). Dit is toch een goed verhaal of niet?
Die avond hebben we nog lekker bij Marion gegeten met nog een paar mensen, was heel erg gezellig!

Toen we wakker werden in ons hotelltje was het moment van de waarheid. We belde de huurbaas op en vertelde ons verhaal. Ze was vooral pissig op de mensen die ons die verhalen hebben veteld maar het was ook een gevoelskwestie. Het was verder oke en ze zei: je mag gaan en staan waar je wil. Heel aardig dus. Om een lang verhaal kort te maken (voor zover dat nog kan hahaha), wij onze spullen halen in ons oude huis (weer met 100 kilo slepen, wat is vrouw zijn toch ONHANDIG soms:P), inpakken en richting de manege! We zette onze spullen in ons inimini kabouter huisje en gingen 'even' naar de supermarkt. 5 minuten heen, een UUR terug. We waren totaaal verdwaald en hebben echt het halve eiland gezien. Do zat met haar hoofd in de kaart en ik bleef maar rijden op plekken waar je niet dood gevonden wil worden maargoed, we hebben het gered en kwamen anderhalf uur later weer thuis van 'eventjes' wat boodschapjes halen.
We hebben ons appartementje ingericht en zijn lekker op het terras bij de kantine gaan internetten!
We voelen ons hier veel veiliger en fijner. Er zitten hier alleen duizend muggen en zelfs IK word gestoken terwijl ik normaal niet te harde ben geloof ik want ik ben nog nooit gestoken door die beesten!

Ojaa vergeet ik bijna de vertellen van mijn stage;) (daar kwamen we geloof ik voor hier, even vergeten:P). Ik heb kennisgemaakt met het team. Alles gaat in het papiamento dus dat wordt aanpoten. Het gaat een pittige stage worden maar ik heb er heel veel zin in. Ik begin maandag pas dus heb nog niet zo'n goed verhaal;)!

Lieve iedereen, nogmaals heel erg bdankt voor de leuke reacties, Bljf dat doen!! want dat vind ik onwijs leuk!
Verder wens ik natuurlijk op de hoogte gehouden te worden van jullie goede verhalen;)!

Veel liefs en een kus!!!!!

  • 04 Februari 2011 - 13:56

    Margreet:

    Ziet er goed uit P!! en Do is dus nr 23, hahahaha!!! Gelukkig heb je niet al je schoenen bij je, want dat had niet gepast. Ik wil ook een foto van buitenaanzicht zien! en het terrein enzo. Wie zijn die 2 dudes bij Marion en Piet? Ziet er wel heeeel gezellig uit. xxxx

  • 04 Februari 2011 - 13:57

    Margreet:

    Oja, je vergeet soms, echt niet vaak hoor, een paar nnen aan het eind van een woord. hahaha, hoezo nu al antilliaans! xxxx

  • 04 Februari 2011 - 14:01

    Carien:

    Wat fijn dat je nu wel een fijn appartementje hebt tussen al die paarden.. hahaha!! En wat je met je mooie blonde haren en een lieve lach voor elkaar kan krijgen hè? Een gratis overnachting in een mooi hotel!! En verder natuurlijk heel veel plezier bij je stage lieffie!! xxx

  • 06 Februari 2011 - 11:20

    Katie :

    Wat een verhaal weer... :)! Het is zo super leuk om te lezen.... dat het ook altijd weer helemaal goed komt met een lief lachje... meer dan goed :)! Gratis overnachten.... !!
    Wel heftig dat je stage echt alleen papiamento is.... dat wordt nog wat! Veel plezier en veel succes !!!!

    kusssss xxxx

  • 06 Februari 2011 - 12:34

    Kiym:

    LIEFJE! Hoe DURF je nou op een manege te gaan wonen?! Wil je mij dood hebben ofzo? Haha. Blijf lekker schrijven...helemaal top! En gaaf om de foto's te zien! Ik ga je zo fb-en! KUSJE

  • 06 Februari 2011 - 12:44

    Eem:

    Hee Wen!
    Wat een leuke verhalen! Gelukkig dat jullie nog een ander appartement konden vinden! Huisbazen zijn dus overal hetzelfde... niet te bereiken ;)
    Heel veel plezier en succes met papiemento!
    xx

  • 06 Februari 2011 - 14:58

    Marijke:

    Hoi Wen en Do!!!
    Hier even een berichtje van mij :)
    Wat een belevenissen allemaal! Ik hoop dat jullie een top-stage-tijd gaan hebben, maar ook kunnen genieten daar van de leuke dingen. Ik zal je reisverhalen in de gaten houden, leuk!

    Heel veel liefs,

    Marijke

  • 08 Februari 2011 - 09:42

    Carolien:

    Ha Wendeline, hoop je hier vanuit Groningen een beetje te volgen. heel veel plezier, en heel veel succes daar.

  • 08 Februari 2011 - 13:34

    Femme:

    Heee Wen!
    De zon schijnt hier voor de verandering en ik moest meteen aan jou denken, daar in een nog heel wat beter zonnetje! Wat een heerlijke verhalen :) Ik zou bijna jaloers worden! (oke stiekem ben ik dat al)
    Heel veel plezier daar nog en succes met Papiamento! Volgens mij klinkt dat heel vet of niet? :)
    Liefss

  • 15 Februari 2011 - 21:48

    Winette:

    Hi lieverd,
    Ik geniet van je reisverhalen! Stoer vind ik jou ! Echt. Geniet ervan meis, zorg goed voor jezelf en blijf schrijven. Dikke kus van Cartouche en Eloy (en mij natuurlijk).

  • 18 Februari 2011 - 23:26

    Lou:

    Pien! Je hebt gelijk.. Ik had een verhaal gemist!! Ik had wel een mail gekregen met dat je inderdaad een nieuw verhaal had alleen toen k erop klikte trad er een fout op.. Maar ben nu weer up to date.. En ben blij dat je verhuist bent!!! :D ziet er goed uit je appartementje!!
    Verder goed te horen dat je het naar je zin hebt.. En 24/7 deet bij je hebben voor de mugjes!!!! Mij vonden ze gelukkig niet zo lekker ;)
    Het is inmiddels ook weekend voor jouw.. Dus geniet er lekker van! Ik stuur je snel wat ontwikkelingen hier in Nederland!! :) liefs xxx Lou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage op Curacao

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2011

Back home!

14 Juli 2011

Inpakken!!

01 Juli 2011

Vakantie!!!!

24 Juni 2011

Allergisch voor kakkerlakken?!?!

13 Juni 2011

Bezoek!!
Wendeline

Actief sinds 15 Jan. 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 42786

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 14 Juli 2011

Stage op Curacao

Landen bezocht: